WHAT IS TOTAL QUALITY MANAGEMENT?
TQM is a management system embracing a set of beliefs and principles designed to empower all associates to continually improve organizational processes with the goal of meeting or exceeding customer expectations.
TQM is a way of managing the organization at all level, from top to bottom. The focus is the customer, but the process is driven by the data collected. Organization members work in teams to continually improve processes.
Jerry W. Koehler and Joseph M. Pankowaki (1996) Quality Government Designing,Developing,and,Implementing TQM. FL :Published By St. Lucie Press
บทความนี้เกิดจากการเขียนและส่งขึ้นมาสู่ระบบแบบอัตโนมัติ สมาคมฯไม่รับผิดชอบต่อบทความหรือข้อความใดๆ ทั้งสิ้น เพราะไม่สามารถระบุได้ว่าเป็นความจริงหรือไม่ ผู้อ่านจึงควรใช้วิจารณญาณในการกลั่นกรอง และหากท่านพบเห็นข้อความใดที่ขัดต่อกฎหมายและศีลธรรม หรือทำให้เกิดความเสียหาย หรือละเมิดสิทธิใดๆ กรุณาแจ้งมาที่ ht.ro.apt@ecivres-bew เพื่อทีมงานจะได้ดำเนินการลบออกจากระบบในทันที